Unit03|電器:智慧型手機

   Please describe a piece of electronic equipment which made your life easier.

   請描述一樣讓你生活更便利的電器
----------------------------------------

智慧型手機Sahoe

      Where shall I start with my smartphone? A smartphone is everything in one! It is a phone, a camera, a calculator, a computer and so much more !

      我該從何說起呢?智慧型手機簡直是集所有優點於一身,它是手機,也是相機,計算機還是台電腦呢!還有其他數不清的功能。
 

    I was not a smartphone user until pretty late. I was a bit resentful about learning new technology.

Before I got my first smartphone, I didn't understand why people get addicted to their phones, but now I can't live without my phone.

    我不是一開始就是個智慧型手機的支持者,剛開始我也很排斥新科技。

在我拿到第一支智慧型手機之前,我不懂為什麼有人會對手機上癮,可是我現在真的不能沒有我的手機。

 

   I have to check my emails when I am out and about for work.I had to bring my laptop with me everywhere I went before, but all I need now is my smartphone. If I want to scan some information to share with my coworker, all I have to do is take a photo with my smartphone, then send it as an attachment in my email. This is definitely revolutionary!

     我在外面出差時需要不斷地察看電子郵件,以前我到哪裡都一定要帶我的筆記型電腦,現在我只需要我的手機,就算我需要掃描文件給我的同事看,我也只要拿手機照張相,然後用郵件附件傳出去。這

真是太劃時代了!

 


    My favorite function is skype. I can check on my boyfriend all the time. If I wasn't sure whether he is telling me the truth, I will get him to put skype on, so I can see where he is. Who would have thought this is what I use Skype for!

     我最喜歡的功能其實是Skype視訊,我隨時隨地都可以查我男朋友在哪裡。如果我覺得他沒有講實話,我就叫他開視訊,讓我看看他在哪裡。沒有人想到視訊可以這樣用吧!

 


     But the thing is, convenience does not come cheap. I spent about 1000 NTD a month on phone bills; otherwise, I would not have enough data to do what I want to do. Luckily, I am not obsessed about having to have the latest model; otherwise, it would cost more!

     可是科技的方便性真的不便宜,我一個月大概要花台幣一千元來繳電話費,不然我的網路容量不夠。還好我是不堅持一定要最新款的手機,不然開銷會更大!

 

----------------------------------------

話題卡回答

Unit 01 新聞:印度能吃的餐具/100

Unit 02 湖泊/河川:水漾森林/104
Unit 03 電器:智慧型手機――《劍13》

T2P2/《劍官T5P3/108

Unit 04 重要的決定:唸哪個科系

―《劍13>T3P2/112

Unit 05 音樂:韓國流行音樂

―《劍10>T2P1/116

Unit 06 廣告:眼鏡公司廣告

―《劍官》T6P3120

Unit 07 幫助:世界展望會

-《劍官》T7P2

《劍官》T7P3/124

Unit08書籍:人生不設限

―《劍14)T1P2128

Unit 09 卡通/做事人物:

海底總動員多莉/132

Unit 10 名人:傑米奧利佛

―《劍15》T3P2/《劍15)T3P31

《劍13》T1P2/136

Unit 11 節慶:清明節

―《劍官》T3P2/《劍官)T3P3)

《劍官》T8P1140

arrow
arrow
    全站熱搜
    創作者介紹
    創作者 LadyLee 的頭像
    LadyLee

    LadyLee的學習筆記小行星

    LadyLee 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()